Če vam je delodajalec odredil delo od doma, ne delajte s kavča!

 v nasveti


 V tem članku si preberite, zakaj je tudi pri delu (od) doma pomembno upoštevati ergonomska načela.

DELOVNE NAVADE IGRAJO POMEMBNO VLOGO PRI NAŠEM ZDRAVJU.

Navade oblikujejo naš način dela in življenjski slog. Razvijemo jih sčasoma, naše življenje pa je zaradi njih enostavnejše in mirnejše. Trenutno širjenje koronavirusa je močno poseglo v naš življenjski slog. Da bi virus zajezili, je v Sloveniji omejeno gibanje, ljudje pa smo v samoizolaciji. Delo in šola sta se preselila v domače okolje. Na ta način se spreminjajo delovni pogoji in navade. Zato je pomembno, da si že na začetku ergonomsko uredimo pogoje za delo od doma in pridobimo zdrave navade. Poleg tega je pomembna tudi pozitivna naravnanost, ki izključuje vse tiste misli, ki so vzvodi strahu zaradi spremembe.

Zdravje naj bo prioriteta našega dne.

Preverite, na kaj morate biti pozorni pri oblikovanju varnega in zdravega dela od doma.

Vaš novi delovni prostor si uredite tako, da se boste v njem počutili udobno ter da bo varen in zdrav.

NA TO BODITE  ŠE POSEBEJ POZORNI!

Naj vas v domačem okolju, kjer se počutite sproščeno, ne premami dolgotrajno delo s kavča, s prenosnim računalnikom v naročju, skodelico kave v roki in nogami navzgor. Delo od doma zahteva od posameznika veliko samodiscipline. Dolgotrajno sedenje v neudobni poziciji spodbuja slabo držo. Če bolečine ne čutite takoj, to še ne pomeni, da ni tveganja za zdravje.

Pri delu s prenosnim računalnikom je treba posebej premisliti o njegovi ergonomski postavitvi zaradi oblike, ki nas sili v neudobno telesno držo. Predvsem pri tem trpi hrbet, saj že z nagibom glave naprej za 1 cm, obtežimo hrbtenico za 2 kg.

Težave dela

  • Sedeče delo in delo v prisilnem položaju zaradi nepravilne ureditve delovne površine. Delo s pogostimi in ponavljajočimi se gibi roke ali zapestja.
  • Slaba razsvetljava in dolgotrajno gledanje v računalnik.
  • Motnje iz okolja.
  • V zaprtem prostor je zrak petkrat bolj onesnažen kot na prostem.
  • Na domu smo omejeni z gibanjem, zato se naša telesna dejavnost zmanjšana.

Zdravstvene težave

• Kostno-mišična obolenja, napetost v vratu, bolečina v hrbtu, pritisk v zapestju, glavobol, debelost, srčno-žilna obolenja, povišan sladkor …
• Utrujenost oči, ki povzroča oslabelost vida, glavobol.
• Stres znižuje učinkovitost in vodi v telesne in duševne bolezni.
• Onesnažen zrak vsebuje delce, ki (z zdravstvenega vidika) povzročajo bolezni dihal.
• Pomanjkanje telesne dejavnosti poveča smrtnost.

UREDITEV DELOVNEGA MESTA IN ZNAČILNOSTI NEVTRALNEGA POLOŽAJA TELESA SO:

Miza

  • Izberite trdo podlago za delo, ki je podobna delovni mizi.
  • Odstranite z mize ali podlage tiste stvari, ki jih ne potrebujete pri delu.

Stol

  • Uporabite ledveno podporo. Lahko je vzglavnik.
  • Če je miza višja in stopala niso v celoti na tleh, si pomagajte s pručko za noge.
  • Stegna in boki so podprti ter na splošno vzporedno s tlemi.
  • Kolena so v višini bokov in v položaju z nogami rahlo naprej.

Prenosni računalnik ali monitor

  • Vrh monitorja mora biti v višini vaših oči. Pri daljši uporabi prenosni računalnik dvignite s podstavkom ali knjigami.
  • Glava je ravno usmerjena naprej in uravnotežena. Skladna s telesom.

Tipkovnica in miška

  • Roke, podlakti in zapestja so ravni in vzporedno s tlemi.
  • Komolci ostanejo blizu telesa in so upognjeni v kotu med 90–120 stopinj.
  • Pri daljši uporabi prenosnega računalnika uporabite dodatno tipkovnico in miško.

INŠPEKTORAT REPUBLIKE SLOVENIJE O PISARNIŠKEM DELU OD DOMA

Inšpektorat Republike Slovenije je objavil, da zato, ker »gre v primerih dela na domu v izjemnih okoliščinah praviloma za opravljanje pisarniških del oziroma del z računalnikom, ni pričakovati, da bi lahko zaradi neizvedenih predhodnih postopkov v kratkem času, kolikor traja takšen izredni ukrep dela na domu, prišlo do škodljivih posledic za zdravje delavca in bi presegale posledice, zaradi katerih se je odredilo delo na domu.«

Samoizolacija je v tem trenutku pomembna in potrebna, da se prepreči širjenje koronavirusa. Medtem ko delamo od doma, bodimo pripravljeni in upoštevajmo ergonomska načela pri delu ter odgovorno skrbimo za svoje zdravje.

DOBRA ERGONOMSKA PRAKSA

Če smo prepoznali, da imamo že izoblikovane slabe navade in jih želimo spremeniti, moramo pri tem vedeti, da nova postavitev na začetku ne bo udobna in nas bo silila nazaj na stari način dela. Vsaka sprememba zahteva svoj čas. Verjemite vase in v moč svojega uma.

Življenje nas postavlja pred težko preizkušnjo, ki jo lahko vidimo kot priložnost. Dobili smo možnost, da smo lep zgled mlajšim generacijam, ki se učijo na daljavo in dnevno uporabljajo računalnik za učenje. Prenesimo nanje zdrave navade in jih naučimo, kako si urediti primerno delovno okolje.

Dobra ergonomska praksa so pozitivna naravnanost, nevtralna telesna drža, ustrezna urejenost računalniške opreme in okolja ter zmerna telesna dejavnost.

Preverite torej, da vi in vaši otroci pravilno sedite in da je računalnik primerno postavljen.

Maja Rihar

#ostanitedoma #ostanitepozitivni #ostanitezdravi

Maja Rihar
Sem Maja Rihar. Strokovnjakinja za dobro počutje v pisarni, podjetnica, organizatorka dogodkov, bloggerka, žena in mati dveh otrok. Bi se radi počutili dobro v vaši pisarni? Pri tem vam lahko pomagam. Vsak dan z uspešnimi podjetniki, podjetnicami in z naprednimi podjetji iščem inovativne rešitve kako v pisarni ustvariti dobro počutje.
Priporočeni nasveti

Napišite komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.