POVEZANOST DOBREGA POČUTJA Z DELOVNO USPEŠNOSTJO
S programom dobrega počutja, ki vnaša najboljše prakse na področju ergonomije v katerokoli delovno okolje, lahko izboljšamo vzdušje in delovno uspešnost zaposlenih. Zaposleni so manj izčrpani in se pri delu počutijo udobno, zato so produktivnejši, pozornejši in na splošno srečnejši.
Dejstvo: Srečnejši zaposleni so zvestejši podjetju. V nedavno izvedeni raziskavi na Univerzi v Warvicku, v Veliki Britaniji, so ekonomisti ugotovili, da se je delovna uspešnost pri zaposlenih, ki so bili srečni, povečala za 12 %, medtem ko je bila pri nesrečnih 10 % nižja.*
Posledice pomanjkanja dobrega počutja na delovnem mestu
Vloga vodij pisarn
Večina vodij pisarn se je pripravljenih spopasti s pomanjkanjem dobrega počutja pri zaposlenih. Ti se na vodje obračajo s težavami, kot so sindrom karpalnega kanala in bolečine v vratu, ki so posledica dolgega delovnika za računalnikom. Vendar pa veliko zaposlenih pomanjkanja dobrega počutja ne povezuje z delom, zato vsakodnevno trpijo za bolečinami in utrujenimi očmi ter se ne zavedajo, da je to povezano z delom na računalniku. Te tegobe zgolj privedejo do slabše produktivnosti, kar vpliva na splošno delovno uspešnost pisarne. Da bi ohranili visoka pričakovanja glede produktivnosti, morajo vodje delovati kot preiskovalci in pri sodelavcih prepoznati težave, ki ovirajo dobro počutje in udobje, četudi jim zaposleni niso zaupali teh težav. Vodje pisarn lahko nato predlagajo zaposlenim rešitve za dobro počutje.
Zaznavanje opozorilnih znakov pomanjkanja dobrega počutja
Sprehodite se po pisarni in bodite pozorni na vidne znake izčrpanosti, bolečine in neudobja pri zaposlenih ter jim nato predlagajte pripomočke in tehnike, ki jih na splošno predlagajo strokovnjaki za ergonomijo. Proti bolečinam v hrbtu TUKAJ. Proti bolečinam v zapestju TUKAJ. Proti bolečinam v vratu TUKAJ. Za sedeče-stoječe delo TUKAJ.
Rešitev:
1. Predlagajte zaposlenim, naj si nastavijo stol tako, da bo položaj stegen vzporedno s tlemi.
2. Stopala naj bodo vodoravno na tleh ali na počivalu za noge.
3. Ne dotikajte se sedala s koleni.
4. Opremite sedež z naslonjalom, ki bo nudilo oporo za ledveni del hrbta.
5. Priskrbite zaposlenim počivalo za noge, kar bo zmanjšalo »nategovanje« spodnjega dela hrbtenice.
Rešitev:
1. Postavite miško čim bližje tipkovnici, da vam ne bo treba segati z roko daleč in si ne boste nategnili zapestja.
2. Uporabite počivalo za zapestje, s katerim boste omejili dejavnike tveganja za preobremenitev ali nategnitev zapestja.
3. Roke, zapestja in podlahti naj bodo v ravnem položaju.
4. Dlan naj bo poravnana s položajem komolca ali nekoliko pod njim.
Rešitev:
1. Zaposleni naj imajo vrat in ramena v sproščenem položaju, komolce pa ob telesu.
2. Postavite tipkovnico in miško nižje in bližje k telesu.
3. Tipkovnica naj bo ravna in nagnjena proč od telesa pod negativnim naklonom.
4. Podlahti naj bodo približno vzporedno s tlemi, komolci pa pod kotom od 90° do 110°.
Rešitev:
1. Predlagajte zaposlenim, naj sedijo približno od 50 cm do 90 cm stran od zaslona.
2. Nastavite zgornji rob zaslona na ali nekoliko pod višino oči s pomočjo stojala za zaslon.
3. Uporabite polarizacijski filter, s katerim boste zmanjšali bleščanje, svetlost in odsevanje.
Vir: Fellowes.com