Izboljšajte delo z vajami v pisarni

 v nasveti

Za mnoge od nas je delo pomembno in prevladuje v našem življenju. Cilj vsakega posameznika je ohraniti zdravje in delovne sposobnosti. Zato moramo delovati preventivno in svoje znanje bodisi dopolnjevati bodisi izpopolnjevati. Naš način dela, delovno okolje, ljudje in tehnologije se spreminjajo zelo hitro. Obsedeli smo za računalnikom, poleg tega pa odkrili tudi slabosti in težave, ki jih prinaša tako delo. Človeško telo ni bilo ustvarjeno za dolgotrajno sedenje in večurno mirovanje brez prekinitve, pri čemer gre za zelo nov pojav v človeški zgodovini. Medtem ko se je fizična aktivnost začela zmanjševati v obdobju industrijske revolucije, smo z elektronsko revolucijo dobesedno obsedeli.

Pojavile so se zdravstvene težave, kot so bolečine v hrbtu, otrdele mišice, trdi sklepi, slab krvni obtok, poškodbe zaradi pogosto ponavljajočih se gibov, napetost in stres, zaradi katerih sta se povečala odstotek smrti in tveganje za debelost, vse več je obolelih za boleznimi srca, rakom, diabetesom in še bi lahko naštevali. Prim. prof. dr. Marjan Bilban, dr. med., spec. MDPŠ, pravi, da je sindrom karpalnega kanala najpogostejša okvara perifernega živčevja. Vzroki za nastanek sindroma so poklicni dejavniki, kot so ponavljajoči se gibi, vibracije in naporno delo z rokami, kar je pogost vzrok za začasni in tudi trajni absentizem. Na podlagi opravljenih raziskav je v prihodnosti pričakovan delež teh bolnikov v Sloveniji okrog 60.000.

Kaj pa lahko naredite sami, da v teh dolgih urah sedenja preprečite naštete težave?

Veliko teh težav lahko rešimo z izbiro pisarniške opreme prilagojene delovnemu mestu uporabnika. Ergonomski pripomočki pomagajo ustvariti zdravo in varno delovno mesto, ki so pogoj za dobro počutje na delovnem mestu.

Preverite, ali imate pravilno držo, ko sedite:

Pravilna drža je pomembna za zdrav hrbet, vrat in druge sklepe.
Usedite se povsem do naslonjala in se naslonite nanj za oporo.
Položite podlahti na mizo in pokrčite komolce pod kotom 90 %.
Sprostite rame in pazite, da jih ne dvignete ali pomaknete naprej.
Nastavite si stol in po potrebi uporabite podnožnik ali drugo podporo.
Predstavljajte si vrvico, ki je speljana skozi vaše telo in nato skozi vrh glave do stropa. To vam bo preprečilo, da bi se sključili, in vam pomagalo, da boste ostali zravnani.

 

 

Delajte vaje za izboljšanje drže, predvsem če ste večino časa sključeni za mizo. Podjetje Fellowes je pripravil letak za vas “Ali dobro delate?” za izboljšanje dela z vajami v pisarni TUKAJ.

Hoja je najpopularnejša oblika vadbe, saj jo lahko opravljate praktično kjerkoli in kadarkoli, poleg tega pa je brezplačna. Uporabite stopnice namesto dvigala, naredite mini sprehod med odmori ali telefonskim klicem, parkirajte avto čim dlje, pojdite peš na kosilo itn. Uporabite tudi lastno kreativnost in se domislite še kakšne svoje vaje.

Sodobno življenje nam narekuje tempo, ki mu bomo lažje sledili, če bomo tudi sami naredili nekaj zase. Delajte raztezne vaje in izkoristite v službi vsako priložnost za hojo, da boste doma lahko kvalitetno uživali v prostem času z družino. Poleg tega boste imeli več energije za stvari, ob katerih se boste zabavali ali krepili. Še vedno velja star rek, da je »bolje preprečiti kot zdraviti«, saj na zdravje vpliva tudi način življenja.

Maja Rihar

Dobra pisarna

 

Maja Rihar
Sem Maja Rihar. Strokovnjakinja za dobro počutje v pisarni, podjetnica, organizatorka dogodkov, bloggerka, žena in mati dveh otrok. Bi se radi počutili dobro v vaši pisarni? Pri tem vam lahko pomagam. Vsak dan z uspešnimi podjetniki, podjetnicami in z naprednimi podjetji iščem inovativne rešitve kako v pisarni ustvariti dobro počutje.
Priporočeni nasveti

Napišite komentar